FAQ

ALGEMEEN

Wat is RELIVING?

RELIVING is een platform waar je tweedehands interieur items kan verkopen en kopen. We streven ernaar je de best mogelijk shopervaring te bieden. Gebruiksgemak, inspiratie en handige zoekfunctionaliteiten staan bij ons dan ook voorop. Het aanbod wordt door RELIVING gecureerd om kwaliteit te kunnen garanderen. Veilig en eenvoudig tweedehands verkopen en kopen, dat is RELIVING.

Is RELIVING gratis?

Het plaatsen van een interieur item op RELIVING is geheel gratis. Om een hoog level van gebruiksvriendelijkheid te bieden en een advertentie vrije omgeving te garanderen zijn we genoodzaakt een transactiesom van 19% te rekenen. Deze kosten worden alleen gerekend bij de verkoop van een product.

Hoe kan ik een product aanpassen of verwijderen?

Je kan een product aanpassen of verwijderen door te mailen naar teamreliving@gmail.com

Kan ik producten retourneren op RELIVING?

Alle verkopen zijn definitief, maar als je aankoop niet overeenkomt met de foto’s op RELIVING kan je een verzoek tot retourneren indienen. Je doet dit door te mailen naar teamreliving@gmail.com

Mag ik als winkel producten verkopen op RELIVING?

Winkels die nieuwe producten verkopen kunnen zich niet aanmelden bij RELIVING, omdat dit niet aansluit bij onze filosofie. Mocht je een vintage winkel hebben en ons platform willen gebruiken om producten te verkopen kan je mailen naar teamreliving@gmail.com.

Wie kan mijn gegevens zien?

Alleen de gegevens die noodzakelijk zijn in het verkoopproces worden vrijgegeven. Voor de koper betekent dit dat alleen de gegevens voor het verzenden worden vrijgegeven aan de verkoper. Dit is je naam en adres en e-mailadres of telefoonnummer. Als koper krijg je alleen de naam en postcode van de verkoper. Indien je het zelf wil ophalen ontvang je de adresgegevens en emailadres en/of telefoonnummer van de verkoper. We verstrekken nooit gegevens aan andere bedrijven of derden.


KOPEN

Wat is een transactiesom?

Om een hoog level van gebruiksvriendelijkheid te bieden en een advertentie vrije omgeving te garanderen zijn we genoodzaakt een transactiesom van 19% te rekenen. Deze kosten worden alleen gerekend bij de verkoop van een product.

Waarom is RELIVING veilig?

Het veilig kunnen kopen en verkopen van je producten is voor RELIVING het allerbelangrijkst. Wanneer je een product koopt houden wij het geld voor je vast. Pas als je het product in goede orde ontvangen hebt, betalen wij de verkoper uit. Is dit niet het geval storten wij het geld terug op je rekening. Zo kun je dus niet opgelicht worden.

Hoe werkt kopen op RELIVING?

Op ons productoverzicht vind je een groot aantal tweedehands interieurproducten. Om het zoekproces zo makkelijk mogelijk te maken, hebben we allerlei handige categorieën en zoekfilters toegevoegd. Heb je gevonden wat je zocht? Dan reken je gemakkelijk en veilig af met iDeal, Paypal of Creditcard.

Kan ik ook contant afrekenen?

Het is niet mogelijk om een product contact af te rekenen.

Ik wil een order annuleren, hoe doe ik dat?

Het is niet mogelijk om een order te annuleren. Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Op het moment dat de order nog niet verzonden is en je wil het annuleren, stuur dan een mail naar teamreliving@gmail.com.

Wanneer wordt mijn product verstuurd?

Een verkoper heeft vijf dagen de tijd om het product op te sturen. Mocht je willen weten of je order al onderweg is, stuur dan een mailtje naar teamreliving@gmail.com.

Heb je voor de bezorging optie gekozen nemen wij contact met jou op om het leveringsmoment te bepalen. We streven ernaar om altijd binnen vijf dagen te bezorgen.

Wanneer mag ik een item retourneren?

We willen je erop attenderen dat je in eerste instantie iets tweedehands koopt. Er kunnen gebruikssporen te vinden zijn. Je mag alleen een item retourneren indien:

  • Het kapot is
  • Het niet overeenkomt met de foto

Het is niet mogelijk een item te retourneren als je het item niet mooi vindt.

Hoe stuur ik iets retour?

Je mag alleen een item retourneren indien:

  • Het kapot is
  • Het niet overeenkomt met de foto’s

Wanneer dit het geval is, neem dan contact met ons op via teamreliving@gmail.com.

Wie betaalt de verzendkosten?

De koper is altijd verantwoordelijk voor de verzendkosten. De hoogte van de verzendkosten is afhankelijk van de manier van verzenden.

  1. Klein item (<10kg) wordt op de post gedaan door de verkoper: €6,95
  2. Groot item (>10kg) Het item thuis laten bezorgen kosten €40 euro per product

 

VERKOPEN

Hoe voeg ik een product toe?

Je kunt een product op RELIVING plaatsen door te mailen naar teamreliving@gmail.com of door het formulier hier in te vullen: https://reliving.typeform.com/to/rsLL0W

Hoe maak ik goede foto’s?

Het maken van goede foto’s is belangrijk en kan je helpen je producten sneller te verkopen. Een paar tips:

  • Kies een neutrale achtergrond
  • Maak foto’s bij daglicht
  • Maak geen foto’s tegen het licht in
  • Zet het product centraal op de foto
  • Voeg foto’s toe van het product in je interieur
  • Vermijd rommel rondom het product

Ik heb iets verkocht, wat nu?

Gefeliciteerd met je verkoop! Je krijgt een bevestiging van de verkoop in je mailbox. Vervolgens nemen we contact met je op om de details van de verkoop en levering te bespreken.

Hoe bepaal ik de staat van mijn producten?

Er zijn drie mogelijkheden om je product te categoriseren; nieuw, zo goed als nieuw en gebruikt.

  • Nieuw: Het product is niet gebruikt en het bevat geen beschadiging of gebruikssporen.
  • Zo goed als nieuw: het product is gebruikt, maar het bevat geen beschadiging of gebruikssporen zoals vlekken
  • Gebruikt: het product is gebruikt en het bevat een aantal beschadigingen of gebruikssporen zoals vlekken, maar is wel nog steeds bruikbaar.

Let op:

Het is van belang dat alle beschadigingen en gebruikssporen duidelijk worden aangegeven in de advertentie middels foto’s en tekst. Wijkt je product af van de vermelde staat? Dan kan je een retourverzoek indienen.



VERZENDEN

Hoe moet ik een product verzenden?

Indien jij als verkoper verantwoordelijk bent voor de verzending van je item is het belangrijk deze stevig in te pakken, zodat het product niet kan beschadigen bij het verzenden. Wij raden aan om het product altijd met track and trace code te verzenden. Op die manier kun je de zending volgen en kunnen wij je sneller uitbetalen. Het pakket is op deze manier ook altijd te traceren en de kans dat de zending verloren gaat is aanzienlijk kleiner dan wanneer je het pakket zonder track and trace code verstuurt.

Indien er gebruikt wordt gemaakt van de bezorgservice, hoort de verkoper het product bij de entree klaar te zetten zodat de bezorger deze gemakkelijk kan inladen. Indien het product niet tilbaar is voor de bezorger, dient de verkoper hier ondersteuning aan te bieden.

Wie betaalt de verzendkosten?

De koper is altijd verantwoordelijk voor de verzendkosten. De hoogte van de verzendkosten is afhankelijk van de manier van verzenden.

  1. Klein item (<10kg) wordt op de post gedaan door de verkoper: €6,95
  2. Groot item (>10kg) Het item thuis laten bezorgen kosten €40 euro per product. Onze transporteur is alleen en kan niet mee helpen tillen. Wij leveren tot aan de deur. Indien er moet worden getild, worden er extra kosten in rekening gebracht. Daarnaast leveren wij tussen 09.00 en 18.00. Er is geen specifieke tijdsvoorkeur mogelijk. Indien dit gewenst is, worden er extra kosten in rekening gebracht. 

Hoe hoog zijn de bezorgkosten?

De hoogte van de bezorgkosten is afhankelijk van de manier van verzenden.

    1. Klein item (<10kg) wordt op de post gedaan door de verkoper: €6,95
    2. Groot item (>10kg) Het item thuis laten bezorgen kosten €40 euro per product. Onze transporteur is alleen en kan niet mee helpen tillen. Wij leveren tot aan de deur. Indien er moet worden getild, worden er extra kosten in rekening gebracht. Daarnaast leveren wij tussen 09.00 en 18.00. Er is geen specifieke tijdsvoorkeur mogelijk. Indien dit gewenst is, worden er extra kosten in rekening gebracht. 

Binnen hoeveel dagen moet ik mijn product versturen?

Indien je een product verkocht hebt en deze zelf verzend, moet het product binnen 5 dagen verstuurd worden. Hierbij moet het bewijs van verzending gemaild worden naar de koper.


UITBETALING


Wanneer word ik uitbetaald?

Je wordt uitbetaald wanneer de koper heeft aangegeven de producten ontvangen te hebben en te willen houden.

Ik heb geen geld ontvangen, wat nu?

Heb je wel een bevestiging van uitbetaling ontvangen, maar is het geld niet bijgeschreven? Kijk dan eerst of het geld in het weekend naar je is overgemaakt. Dan kan het langer duren. Wanneer dit niet het geval is neem dan contact met ons op via teamreliving@gmail.com.