BrowseContact
Wishlist
Cart

FAQ

ALGEMEEN


Wat is Reliving?

Reliving is een platform waar je tweedehands interieur items kan verkopen en kopen. We streven ernaar je de best mogelijk shopervaring te bieden. Gebruiksgemak, inspiratie en handige zoekfunctionaliteiten staan bij ons voorop. Het aanbod wordt door Reliving gecureerd om kwaliteit te kunnen garanderen. Veilig en eenvoudig tweedehands verkopen en kopen, dat is Reliving.


Is Reliving gratis?

Het plaatsen van een interieur item op Reliving is geheel gratis. Om een hoog level van gebruiksvriendelijkheid te bieden en een advertentie vrije omgeving te garanderen zijn we genoodzaakt een commissie van 19% over een item te rekenen. Deze kosten worden alleen gerekend bij de verkoop van een product en zijn voor de koper.


Hoe kan ik een advertentie aanpassen of verwijderen?

Een advertentie verwijderen of aanpassen kan bij Reliving op verschillende manieren.

- Je kan een item aanpassen of verwijderen in onze applicatie. Beschikbaar voor iOS en Android. Je verwijdert je item gemakkelijk door in te loggen met je account en de voorraad van je item in de advertentie op 0 te zetten. 

- Tevens kan je kan een item ook aanpassen of verwijderen via de link die wordt meegestuurd in de mail die je ontvangt wanneer je item live is gegaan. 

- Daarnaast kan je altijd mailen naar team@reliving.nl om een item aan te passen of te verwijderen.


Kan ik producten retourneren op Reliving?

Alle verkopen zijn definitief, maar als je aankoop niet overeenkomt met de advertentie op Reliving kan je een verzoek tot retourneren indienen. Je doet dit door te mailen naar team@reliving.nl


Mag ik als winkel producten verkopen op Reliving?

Winkels die nieuwe producten verkopen kunnen zich aanmelden bij Reliving, indien ze geen splinternieuwe items aanmelden maar ‘afgekeurde’ items zoals retours, showroom models of samples die anders weggegooid zouden worden. Reliving is in al deze gevallen de juiste plek om deze items een tweede leven te geven om zo afval en het weggooien van items te minimaliseren. Mocht het bovenstaande relevant voor jou zijn of mocht je een vintage winkel hebben en ons platform willen gebruiken om producten te verkopen kan je mailen naar team@reliving.nl 


Wie kan mijn gegevens zien?

Alleen de gegevens die noodzakelijk zijn in het verkoopproces worden vrijgegeven. Voor de koper betekent dit dat alleen de gegevens voor het verzenden worden vrijgegeven aan de verkoper. Dit is je naam, adres en e-mailadres of telefoonnummer. Als koper krijg je alleen de naam en postcode van de verkoper. Indien je het zelf wil ophalen ontvang je de adresgegevens en emailadres en/of telefoonnummer van de verkoper. We verstrekken nooit gegevens aan andere bedrijven of derden.

KOPEN


Wat houdt de commissie in?

Om een hoog level van gebruiksvriendelijkheid te bieden en een advertentie vrije omgeving te garanderen zijn we genoodzaakt een commissie van 19% te rekenen. Deze kosten worden alleen gerekend bij de verkoop van een product. Alle prijzen op het Reliving platform zijn inclusief de commissie van 19%. 


Waarom is Reliving veilig?

Het veilig kunnen kopen en verkopen van je producten is voor Reliving het allerbelangrijkst. Wanneer je een product koopt, houden wij het geld voor je vast. Pas als je het product in goede orde ontvangen hebt, betalen wij de verkoper uit. Is dit niet het geval? Dan storten wij het geld terug op je rekening. Op deze manier kunnen wij oplichting voorkomen en ben je altijd zeker van je zaak.


Hoe werkt kopen op Reliving?

Op ons productoverzicht vind je een groot aantal tweedehands interieurproducten. Om het zoekproces zo makkelijk mogelijk te maken, hebben we allerlei handige categorieën en zoekfilters toegevoegd. Heb je gevonden wat je zocht? Dan reken je gemakkelijk en veilig af met iDeal, Paypal of Creditcard. 


Kan ik ook contant afrekenen?

Het is niet mogelijk om een product contant af te rekenen.


Ik wil een order annuleren, hoe doe ik dat?

Het is niet mogelijk om een order te annuleren. Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Op het moment dat de order nog niet verzonden is en je wil het annuleren, stuur dan een mail naar reliving@gmail.com.


Wanneer wordt mijn product verstuurd?

Een verkoper heeft vijf werkdagen de tijd om het product op te sturen. Mocht je willen weten of je order al onderweg is, check dan de track&trace code die je in de mail hebt ontvangen.


Heb je voor de bezorging optie gekozen, dan nemen wij contact met jou op en connecten we je met de verkoper om het leveringsmoment af te stemmen. Wanneer de bezorgdatum is afgestemd, zetten wij het transport op. 


Wanneer mag ik een item retourneren?

We willen je erop attenderen dat je in eerste instantie iets tweedehands koopt. Er kunnen gebruikssporen te vinden zijn. Je mag alleen een item retourneren indien:

  • Het kapot is
  • Het niet overeenkomt met de advertentie

Het is niet mogelijk een item te retourneren als je het item niet mooi vindt, of de afmetingen anders zijn dan je in gedachten had (terwijl deze in de advertentie vermeld stonden). 


Hoe stuur ik iets retour?

Je mag alleen een item retourneren indien:

  • Het kapot is
  • Het niet overeenkomt met de foto’s

Wanneer dit het geval is, neem dan eerst contact met ons op via team@reliving.nl


Wie betaalt de verzendkosten?

De koper is altijd verantwoordelijk voor de verzendkosten. De hoogte van de verzendkosten is afhankelijk van de manier van verzenden. De verzendkosten worden opgeteld bij de prijs van het artikel wanneer de koper het artikel koopt.


  1. Klein item (<10kg) wordt op de post gedaan door de verkoper: €7,25
  2. Groot item (>10kg) Het item thuis laten bezorgen is afhankelijk van het aantal kilometers en kan de koper terugvinden in een provincie matrix wanneer hij/zij de koop doet


VERKOPEN


Hoe voeg ik een product toe?

Een product verkopen kan bij Reliving op verschillende manieren.

- Je kunt een product op Reliving plaatsen door de applicatie te downloaden. Beschikbaar voor iOS en Android. Enkel met een account kan je via de app een product aanmelden. 

- Via het webformulier op www.reliving.nl/verkopen kun je een product aanmelden zonder het hebben van een account. Wij adviseren om de Reliving app te gebruiken bij het aanmelden van producten, dit is gemakkelijker en sneller. Je creëert een account door na het downloaden van de Reliving app op ‘aanmelden’ te klikken in het toegangsscherm.


Hoe maak ik goede foto’s?

Het maken van goede foto’s is belangrijk en kan je helpen je producten sneller te verkopen. Een paar tips:

  • Kies een neutrale achtergrond
  • Maak foto’s bij daglicht
  • Maak geen foto’s tegen het licht in
  • Zet het product centraal op de foto
  • Voeg foto’s toe van het product in je interieur
  • Vermijd rommel rondom het product
  • Maak detail shots

Ik heb iets verkocht, wat nu?

Gefeliciteerd met je verkoop! Je krijgt een bevestiging van de verkoop in je mailbox. De vervolgstappen zijn afhankelijk van de gekozen verzend/ pick-up methode van de koper.

- PostNL verzending: binnen 24u na de verkoop ontvang je van ons automatisch een verzendlabel. Gebruik dit label om het item op de post te doen. Het pakket moet binnen vijf dagen op de post gedaan worden. Zorg bij het verpakken voor goede,stevige en beschermende verpakking zodat het item heel aankomt bij de koper. 

- Transport: als de koper voor transport kiest, nemen we via Whatsapp contact met je op om de details van de levering te bespreken. Als verkoper draag je zorg om doordeweeks beschikbaar te zijn tussen 09:00 - 18:00 om de bezorger van het transportbedrijf op te vangen. Op de dag van de pick-up zet je item klaar bij de deur en de bezorger te helpen tillen indien nodig.

- Pick-up from home: als koper hiervoor kiest, zal koper de bestelling ophalen. Via een Whatsappgroep gemaakt door Reliving word je in contact gebracht met de koper om de gewenste dag en tijdstip overeen te komen.


Wanneer krijg ik betaald?

Reliving richt het Platform zodanig in dat kopers aan Reliving betalen. Als de bestelling door de koper is goedgekeurd, zal de verkoopprijs minus de vergoeding binnen vierentwintig uur aan de verkoper worden uitbetaald. In het geval van postverzending zal Reliving binnen drie, nadat aan de hand van de track-and-trace code is geverifieerd dat de bestelling door koper is ontvangen de betaling verrichten.


Hoe bepaal ik de staat van mijn producten?

Er zijn drie mogelijkheden om je product te categoriseren; nieuw, zo goed als nieuw en gebruikt.


  • Nieuw: Het product is niet gebruikt en het bevat geen beschadiging of gebruikssporen.
  • Zo goed als nieuw: het product is gebruikt, maar het bevat geen beschadiging of gebruikssporen zoals vlekken
  • Gebruikt: het product is gebruikt en het bevat een aantal beschadigingen of gebruikssporen zoals vlekken, maar is wel nog steeds bruikbaar.

Let op:

Het is van belang dat alle beschadigingen en gebruikssporen duidelijk worden aangegeven in de advertentie middels foto’s en tekst. Wijkt je product af van de vermelde staat? Dan kan de koper een retour verzoek indienen.



VERZENDEN


Hoe moet ik een product verzenden?

Indien jij als verkoper verantwoordelijk bent voor de verzending van je item is het belangrijk deze stevig in te pakken, zodat het product niet kan beschadigen bij het verzenden. Wij raden aan om het product altijd met ons label te verzenden. Op deze manier kun jij de zending altijd volgen en kunnen wij je sneller uitbetalen. Wij kunnen het pakket op deze manier ook altijd traceren. 


Indien er gebruikt wordt gemaakt van de bezorgservice, hoort de verkoper het product bij de entree klaar te zetten zodat de bezorger deze gemakkelijk kan inladen. Indien het product niet tilbaar is voor de bezorger, dient de verkoper hier ondersteuning aan te bieden. 


Wie betaalt de verzendkosten?

De koper is altijd verantwoordelijk voor de verzendkosten. De hoogte van de verzendkosten is afhankelijk van de manier van verzenden. De verzendkosten worden opgeteld bij de prijs van het artikel wanneer de koper het artikel koopt.


  1. Klein item (<10kg) wordt op de post gedaan door de verkoper: €7,25
  2. Groot item (>10kg) Het item thuis laten bezorgen is afhankelijk van het aantal kilometers en kan de koper terugvinden in een provincie matrix wanneer hij/zij de koop doet

Hoe hoog zijn de bezorgingskosten?

De hoogte van de bezorgingskosten is afhankelijk van de manier van verzenden.

  1. Klein item (<10kg) wordt op de post gedaan door de verkoper: €7,25
  2. Groot item (>10kg) Het item thuis laten bezorgen is afhankelijk van het aantal kilometers en kan de koper terugvinden in een provincie matrix wanneer hij/zij de koop doet

Binnen hoeveel dagen moet ik mijn product versturen?

Indien je een product verkocht hebt en deze zelf verzend, moet het product binnen 5 werkdagen verstuurd worden. Gebruik altijd het verzendlabel dat je van Reliving hebt ontvangen.



UITBETALING


Wanneer word ik uitbetaald?

Reliving richt het Platform zodanig in dat kopers aan Reliving betalen. Als de bestelling door de koper is goedgekeurd, zal de verkoopprijs minus de vergoeding binnen vierentwintig uur aan de verkoper worden uitbetaald. In het geval van postverzending zal Reliving binnen drie, nadat aan de hand van de track-and-trace code is geverifieerd dat de bestelling door koper is ontvangen de betaling verrichten.


Ik heb geen geld ontvangen, wat nu?

Heb je wel een bevestiging van uitbetaling ontvangen, maar is het geld niet bijgeschreven? Kijk dan eerst of het geld in het weekend naar je is overgemaakt. Dan kan het langer duren. Wanneer dit niet het geval is, neem dan contact met ons op via team@reliving.nl